Kiitos, tämä oli hyvä tieto, etten turhaan tuherra lasikuidun kanssa. Pitää perehtyä tuohon tarkemmin. Se on "Terhi", eli joku rymättyläläinen Seabird. ABSia se on.Eepee kirjoitti:Jos paatti on todella ABSia (Terhi?), niin lasikuitu ei pelitä. Terhiltä löytyy kohteeseen omat aineet:jiipee kirjoitti:Garde72 :lla näppärä pyydys, "itselataava"
Pesin veneen ulkopohjan räntäsateessa. Olisi sen ehkä paremallakin kelillä ehtinyt tehdä, mutta kun aina on muka muuta hommaa...
"Köli" on kulunut takapäästä puhki. Millä tuollaisen kaksikuorisen, urtsilla täytetyn ABS-muoviveneen vaurion korjaisi? Ajattelin kokeilla lasikuidulla paikkaamista, mutta tarttuuko se tuohon valkoiseen muoviin ollenkaan?
https://www.terhi.fi/varusteet/terhi-va ... eneenhoito
Itsellä ei ole kokemusta em. aineesta.
Tein tänään verstaalla...
-
- Viestit: 10654
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 1906
- Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
- Paikkakunta: JKL
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Lego-palikoita asetoniin liuotettuna voi sitten myös käyttää Terhien korjailuun -guukkelilla varmaan löytyy aiheesta paremmin juttua.
Re: Tein tänään verstaalla...
Seittemännen kesä auton kävin katsastaan suvikumeilla leima tuli,eilinen meni kiillotellessa kevääksi varastoon ajua oottaan.
-
- Viestit: 1144
- Liittynyt: Ti Helmi 19, 2013 9:45 am
- Paikkakunta: Oulainen E
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Varustautumista talveen,piikkiketjut mettävalmettiin..
Josko nyt alkaisi edetä..
Sitten pajalla käyttöautoon molemmat remmit, entiset oli kivikovia ja lasittuneita (viki viki viki viki)
Josko nyt alkaisi edetä..
Sitten pajalla käyttöautoon molemmat remmit, entiset oli kivikovia ja lasittuneita (viki viki viki viki)
Asiat sattuu kun ne sattuu.
Re: Tein tänään verstaalla...
Eipä ihimeetä tehty ,masinisti kävi kyläilemässä kateltiin koneita.
-
- Viestit: 5767
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Ostin uudet ketjut Majoriin ja allekkin ne on jo laitettu. Sitä ennen kävi Majuri pajalla jarruremontissa, paisuttajan korvake oli revennyt irti.
Jottei tarviisi pimeässä lanailla, laitoin perälevyyn 6 kpl led työvaloja. Virta on otettu perävaunupistokkeesta. Nämä LEDit kun ei sovi Majorin tyyliin, niin en niitä suoraan koneeseen laittanut. Majori sai takakulmaansa alkuperäsityylisen puolipallon muotoisen työvalon. Tosin 100 wattisella halogeenipolttimolla varustettuna. Koneella tehdään kuitenkin hommiakin, eikä pelkkää hurua ajeta.
Dextaan täytyisi nesteet vielä vaihdella. Pakkasen kestävyyttä on, muttei riittävästi. Uuden akun vaihdoin paikoilleen. Tehot taisi olla 95Ah/850A, vaikutti käynnistyvyyteen merkittävästi. Vanha akku oli jo alkanut väsähtää.
Kävin myös hakemassa -SS-:ältä ohjaustehostinsarjan. Sitä ei ole kiiru laittaa paikoilleen, niin kauan kun perälevy on perässä. Levy ylhäällä on keula turhankin kevyt. Ehkä täytyy hankkia punttia keulaan.
Etukuormaajassa paino on haittoina jos täytyy jotain painavampaa nostella, vannepainoja taasen on huonosti saatavilla. Saisihan sellaiset tietysti levystä leikkauttamalla. Etukehtoonkaan ei oikein voi laittaa, haittaa veivillä käynnistystä.
Ehkä se etukuormaajassa oleva paino on helpoin...
Jottei tarviisi pimeässä lanailla, laitoin perälevyyn 6 kpl led työvaloja. Virta on otettu perävaunupistokkeesta. Nämä LEDit kun ei sovi Majorin tyyliin, niin en niitä suoraan koneeseen laittanut. Majori sai takakulmaansa alkuperäsityylisen puolipallon muotoisen työvalon. Tosin 100 wattisella halogeenipolttimolla varustettuna. Koneella tehdään kuitenkin hommiakin, eikä pelkkää hurua ajeta.
Dextaan täytyisi nesteet vielä vaihdella. Pakkasen kestävyyttä on, muttei riittävästi. Uuden akun vaihdoin paikoilleen. Tehot taisi olla 95Ah/850A, vaikutti käynnistyvyyteen merkittävästi. Vanha akku oli jo alkanut väsähtää.
Kävin myös hakemassa -SS-:ältä ohjaustehostinsarjan. Sitä ei ole kiiru laittaa paikoilleen, niin kauan kun perälevy on perässä. Levy ylhäällä on keula turhankin kevyt. Ehkä täytyy hankkia punttia keulaan.
Etukuormaajassa paino on haittoina jos täytyy jotain painavampaa nostella, vannepainoja taasen on huonosti saatavilla. Saisihan sellaiset tietysti levystä leikkauttamalla. Etukehtoonkaan ei oikein voi laittaa, haittaa veivillä käynnistystä.
Ehkä se etukuormaajassa oleva paino on helpoin...
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 7:01 pm
- Paikkakunta: pohjois-savo
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Tänään ruuvailin kipsilevyjä tulevan verstaan väliseinän kohdalle harjalle asti palokatkoksi. Ois tuokin ollu helpompaa kun kattotuoli oli maassa mutta ei 3vuotta sitten välähtäny.
-
- Viestit: 10654
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Otin sen kölistä puhjenneen Seabird100-veneen työn alle.JiiSPee kirjoitti:Lego-palikoita asetoniin liuotettuna voi sitten myös käyttää Terhien korjailuun -guukkelilla varmaan löytyy aiheesta paremmin juttua.
En raskinut laittaa Legoja likoon. Muovin luovuttajiksi löytyi kaksi mustaa romuun päätynyttä PC:n näppäimistöä (kierrätysmerkintä sanoo muoviksi ABS:n) ja kyseisen veneen aikoinaan rikki menneestä erillisestä moottorikaivo-valukappaleesta jäänyt veneen värinen pala.
Aika hidasta on korjaustahnan tekeminen. Kumpikin väri otti aikaa useamman päivän liota asetonissa foliolla suljetussa peltipurkissa pehmentyäkseen tasalaatuiseksi. Kerran päivässä sekoittelua ja pieni liraus asetonia lisää. Jäykkyyttä on helppo lisätä loppuvaiheessa, kun antaa hetken asetonia haihtua pois ja sekoittaa uudestaan.
Puolen metrin risa pala kölin pohjaa pois:
Rako hieman levisi, mutta menee takaisin muotoonsa ihan kahdella sormella puristaen. Laitoin kuitenkin rimasta sivutuet siksi aikaa, kunnes pohjatäyttö kovettuu:
Toiseen kerrokseen tulee sitten aukon reunojen yli ulottuva Roving-lasikuitumaton pala vahvikkeeksi ja liimaksi valkoista ABS:ää.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Lumilingon siipien liukastelua. Holvaa niin pirun helposti toi nuoska jos yhtään tarttuu siipeen.
Toholla pelti sen verran kuumaksi, että Rex:i sulaa pintaan. Nyt luistaa hyvin!
Toholla pelti sen verran kuumaksi, että Rex:i sulaa pintaan. Nyt luistaa hyvin!
-
- Viestit: 1502
- Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
- Paikkakunta: Juuka
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Sama konsti tehty, mutta nuukana miehenä käytän kilokynttilää siipien voiteluun. Hyvin pluistaa ja irtoaa lumi siivistä
- TONNISATANEN
- Viestit: 154
- Liittynyt: La Maalis 26, 2016 9:03 pm
- Paikkakunta: Vihti
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Mersuun jako kohilleen, öljyt sisään ja kone käymään, vielä pitänee muutamat halvat öljyt käyttää koneessa oli vielä aika harmaata, oli nääs kansipahvi menny ja vettä jokapaikas.
-
- Viestit: 3568
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Auttaako nuo kynttilät ja vahat oikeasti? Itse olen haaveillut jo monta talvea, että niittaisin jotkut ohkaiset muovilevyt lingon "kitaan" mutta jäänyt toteuttamatta ...linkokin kun on se TR:än tornimalli, josta nuoskalumi ei nouse muutenkaan millään, mutta silti lisäluisto olisi tervettulutRokressi kirjoitti:Sama konsti tehty, mutta nuukana miehenä käytän kilokynttilää siipien voiteluun. Hyvin pluistaa ja irtoaa lumi siivistä
-
- Viestit: 1539
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
5-akseliseen perävaunuun jarrulevyjä,paloja,napoja ja laakereita vaihdellu.
-
- Viestit: 4417
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Tunnin puhti kauhan korjausta ennen junnujen treeniä
-
- Viestit: 1502
- Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
- Paikkakunta: Juuka
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Minulla oli edellinen linko tuo mainitsemasi TR:n tornimalli "otan osaa". Kyllä osaakin mennä nuoskalla torvi tukkoon helposti. Muutoin kyllä ihan hyvä linko. Ihan oikeasti tuo steariini/parafiini vahaus auttaa, toki edellyttää että siivet ovat kohtuullisen ruostettomat ja sileät.korsteeni kirjoitti:Auttaako nuo kynttilät ja vahat oikeasti? Itse olen haaveillut jo monta talvea, että niittaisin jotkut ohkaiset muovilevyt lingon "kitaan" mutta jäänyt toteuttamatta ...linkokin kun on se TR:än tornimalli, josta nuoskalumi ei nouse muutenkaan millään, mutta silti lisäluisto olisi tervettulutRokressi kirjoitti:Sama konsti tehty, mutta nuukana miehenä käytän kilokynttilää siipien voiteluun. Hyvin pluistaa ja irtoaa lumi siivistä
-
- Viestit: 28021
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Mitenkä siklikoni auttaa tuohon lumen tarttumiseen? Vai onko "kyntteli" parempi?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Pitäs varmaan maastohiihtomaajoukkueen huoltajaa konsultoida, laittaako suksen pohjaan parahviinia vai silikoonia...?
-
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ke Touko 01, 2013 3:39 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Fiattin öljyjä kävin läpi, moottoriin 2l, hydrauliikkaan 3l ja yllätykseksi vaihteistoonkin 2l.
rasvailin samalla nipat mitä muistin olevan. Tunnin ensin toisella traktorilla putsailin katolta tippuneita lumia että pääsin fiattia ulos ajamaan ja saisin pajaan sisälle, toki pari muutakin oviaukkoa piti avata, sopivasti sen aikaa fiat lämpeni johdonpäässä.
Pitäisi vielä selvitellä miksei tuuletin toimi siinä, sulakkeet ainakin näytti ehjiltä, aikalailla kehtuuttaa kun en sähköistä mitään ymmärrä eikä paljoa ajoa ole fiatilla.
Suunnitelmissa olisi linko uusia ja tehdä entisestä v-aura, rälläkällä leikellä siivet irti ja kääntää ympäri.
rasvailin samalla nipat mitä muistin olevan. Tunnin ensin toisella traktorilla putsailin katolta tippuneita lumia että pääsin fiattia ulos ajamaan ja saisin pajaan sisälle, toki pari muutakin oviaukkoa piti avata, sopivasti sen aikaa fiat lämpeni johdonpäässä.
Pitäisi vielä selvitellä miksei tuuletin toimi siinä, sulakkeet ainakin näytti ehjiltä, aikalailla kehtuuttaa kun en sähköistä mitään ymmärrä eikä paljoa ajoa ole fiatilla.
Suunnitelmissa olisi linko uusia ja tehdä entisestä v-aura, rälläkällä leikellä siivet irti ja kääntää ympäri.
-
- Viestit: 853
- Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:27 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Zetkan vetokoukun vapautinvivun korjausta, M8 pultti katkennu reikäänsä ja vetovarsi tietenkin blokkaa porausmestan... Otetaan vetovarsi pois tieltä että sopii poraamaan reiän pultinjämään. Taisi olla pehmeämpi kun 8.8, sen verran helposti sai reiän. Ihme ja kumma jopa vastakierretappi toimi eikä katkennut reikään kuten yleensä.
Sovittelin samalla mettäkärrin runkoon jatkopalkkia pitkien puitten ajoon. 5,5 metrin "lavalla" pysyy jo reilu kymppimetrinen pölli latva ilmassa.
Sovittelin samalla mettäkärrin runkoon jatkopalkkia pitkien puitten ajoon. 5,5 metrin "lavalla" pysyy jo reilu kymppimetrinen pölli latva ilmassa.
-
- Viestit: 779
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 5:53 pm
- Paikkakunta: p-savo
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Onko kenenkään pahalle eksynyt tällaista? Onko hyvä?
http://www.korjaamotarviketukku.fi/prod ... tkotyokalu
http://www.korjaamotarviketukku.fi/prod ... tkotyokalu
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ETS, pouhe, tommipommi ja 47 vierailijaa